Gabiųjų mokinių ugdymo programos

Šiais mokslo metais „Atgimimo“ mokyklos veiklos plane vienas iš prioritetų- dėmesys skiriamas gabių vaikų ugdymui. Tai nėra nauja sritis. Vadovaudamasi Lietuvos švietimo įstatymu, Valstybine švietimo Strategija (2003-2012, 2013-2022), Mokyklos veiklos dokumentais Druskininkų „Atgimimo“ mokykla vykdo darbą su gabiaisiais mokiniais nuo 2007m.  Siekiant išnaudoti aukštesniųjų gebėjimų turinčių vaikų ugdymo galimybes, siekiama sudaryti jiems palankias sąlygas plėtoti savo ypatingus gabumus. Praeitų metų pavasarį ketvirtų klasių koncentre vykdyta gabių mokinių atranka pagal specialiosios pedagogikos ir psichologijos centro projekto ,,Mokinių akademinių gebėjimų atpažinimo ir jų ugdymo kokybės plėtra” (Nr. 09.2.2-ESFA-V-707-01-0001) parengtą metodiką. Remiantis gautais rezultatais, sudaryta 15-os gabių penktokų grupė, kuriems nuo lapkričio mėnesio siūlomi kassavaitiniai gamtamoksliniai užsiėmimai, integruojantys chemiją, fiziką, biologiją ir matematiką. Jų metu mokiniai plečia savo žinias ir įgūdžius patirtinto mokymo(-si) pagalba. Džiugu, kad mokiniai visose veiklose dirba su didžiuliu entuziazmu, nes per kiekvieną užsiėmimą mokytojos siūlo patiems tyrinėti ir patirti atradimo džiaugsmą. Biologijos žinias vaikai gilino tyrinėdami fosilijas, nagrinėdami jų susidarymą, skaičiuodami gylį ir metus. Fizikos dėsnius bandė suvokti atlikdami įvairius bandymus su magnetais suprasdami kaip jie veikia, sužinodami magneto poveikį, geležį panardinus į įvairius skysčius. Spręsdami erdviniu matymu pagrįstas užduotis, pritaikė nervų sistemos ir optikos pagrindų žinias, sužinojo bendrus nervų sistemos ir regėjimo principus bei gilino žinias, susietas su tyrimo atlikimo etapais ir grafiniu duomenų atvaizdavimu ,taip integruodami fizikos ir biologijos išmanymą. Matematikos įgūdžius taikė tobulindami erdvinio mąstymo gebėjimus, kurdami dėliones iš degtukų. Tai tik keletas jau įvykusių užsiėmimų pavyzdžių.

Stengdamiesi parodyti mokiniams jų ateities perspektyvas ir akademinio mokslo prasmę, atnaujinome bendradarbiavimą su Lietuvos universitetais. Kas keletą mėnesių planuojame vykti į paskaitas ir praktinius užsiėmimus įvairiuose universitetuose.   Kadangi mokykla dalyvauja Erasmus+ KA1 projekte „Kūrybiškumo ir kritinio mąstymo ugdymas, naudojant inovatyvius mokymo metodus“, mokytojai, dalyvaujantys šiame projekte, suorganizavo gabių mokinių išvyką į Kauno technologijos universitetą. Vaikams teko paplušėti teisingai užprogramuojant robotukus, kad šie tinkamai vykdytų visas komandas – važiuotų norima kryptimi, uždegtų švieseles ir jaustų artėjančias kliūtis. Po šios veiklos bandėme praskleisti virtualios realybės paslaptis. Vieni perspektyviausių universiteto programuotojų demonstravo savo sukurtą virtualios realybės žaidimą „Pagauk, jei gali“. Beje, šis žaidimas – tarptautinio programuotojų konkurso rezultatas.  Nors šį kartą daugiausiai laiko praleidome testuodami, kaip veikia sukurtas žaidimas, sutarėme, kad kitą kartą atvažiuosime patys pabandyti kurti žaidimus.

Dar viena gabiųjų vaikų ugdymo sritis – įsitraukimas į privataus K.Simonavičiaus universiteto veiklą. Trisdešimt 5-6 klasių mokinių prisijungė prie tarptautinio vaikų universiteto „Alfa“. Jaunieji studentai 2 kartus per mėnesį dalyvauja 4 akademinių valandų interaktyviose ir inovatyviose paskaitose: technologijų ir inovacijų, aviacijos, komunikacijos ir žurnalistikos, finansinio raštingumo ir teisės, kino kūrimo ir animacijos.

Šiais mokslo metais didesnis dėmesys skiriamas gabiems penktų-šeštų klasių mokiniams, tačiau kasmet programa bus plečiama ir apims vis daugiau koncentrų.

 

“Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

 

Anglų kalbos mokytoja Rovena Kvaraciejūtė