Tarptautinė konferencija apie kūrybiškumą ir inovacijas Druskininkų „Atgimimo“ mokykloje

Penktadienį, kovo 6 d., „Atgimimo“ mokykloje vyko Tarptautinė mokslinė praktinė konferencija „Kūrybiškumas ir inovacijos – sėkmingos XXI a. mokyklos būtinybė “.Plenarinio posėdžio pradžioje nuskambėjus mokytojos  Ronatos  Balkaitienės mokinių dainai,  „Atgimimo“ mokyklos direktorė Danutė Časienė pristatė temą, jos svarbą XXI a. mokiniui ir mokytojui, pasveikino konferencijos svečius: Druskininkų savivaldybės vicemerą Liną Urmanavičių, Švietimo skyriaus vedėją Dianą Brown, Švietimo mainų paramos fondo direktoriaus pavaduotoją  Gražiną Kaklauskienę ir  skyriaus vadovą Vytautą Pačiauską, lektorius bei visų savivaldybės ir 7-ių šalies miestų  mokytojus-dalyvius. Vicemeras Linas Urmanavičius teigė, kad šiandien apie kūrybiškumą kalbame kaip apie būtinybę, o ne galimybę, ir palinkėjo gražaus darbo. Švietimo skyriaus vedėja Diana Brown pasveikino visus susirinkusius, akcentavo vaizduotės ir kūrybiškumo svarbą bei dėkojo už patirtį, kuria dalijasi konferencijos dalyviai.

Mokyklos direktorė  pristatė  plenarinio posėdžio vadoves Loretą Šilanskienę, anglų kalbos mokytoją ekspertę, direktoriaus pavaduotoją ugdymui, ir Roveną Kvaraciejūtę, anglų kalbos mokytoją metodininkę.  Posėdį tęsė Švietimo mainų paramos fondo atstovų pranešimai.

Gražina Kaklauskienė, Švietimo mainų paramos fondo direktoriaus pavaduotoja supažindino su Erasmus+ programos naujovėmis. Lektorė prisiminė 1998 m. startavusią Socrates programą, kurioje dalyvauti buvo siūloma visoms Lietuvos mokykloms, iš jų startavo tik 34 mokyklos, tarp kurių – ir Druskininkų „Atgimimo“ mokykla. G. Kaklauskienė teigė, kad Erasmus+ tapo socialiniu reiškiniu, vertybine sistema – svajoti ir įgyvendinti, jis modernizuoja švietimą ir kuria pridėtinę vertę: mokytojai ugdo pasitikėjimą savimi, iš naujo atranda savo profesijos prasmę. Lektorė akcentavo programos prioritetus: tvarumą, įvairovę ir įtrauktį, pristatė mokyklų, norinčių dalyvauti programoje, paraiškų pateikimo tvarką, galimybes bei finansavimą. Kūrybingumas – pamatinė kompetencija, reikalinga ieškant sprendimų besikeičiančiame pasaulyje. G. Kulakauskienė dėkojo „Atgimimo“ mokyklos direktorei D. Časienei, kuri  dar 1998m ėmėsi lyderystės, kūrė ir koordinavo pirmąjį „Atgimimo‘ mokyklos tarptautinį projektą „Tiltai“, skirtą mokiniams ir mokytojams, inicijavo projektinę veiklą mokykloje  kuriantis Lietuvoje  tarptautinių projektų agentūrai Socrates(dabar Švietimo mainų paramos fondas), dalinimosi kultūrą.

Vytautas Pačiauskas, Švietimo mainų paramos fondo Bendrojo ugdymo programų skyriaus vadovas pristatė „Erasmus+“ programos ir kitų Švietimo mainų paramos fondo programų ir projektų apžvalgą“. Lektorius kalbėjo apie paraiškų etapus, akcentavo, kad prioritetas – bendrasis ugdymas, o pagrindiniai naudos gavėjai – vaikai, pabrėžė kalbų mokymosi, įtraukties svarbą. V. Pačiauskas pristatė konkrečius projektus ir pakvietė juose dalyvauti. Pasidžiaugė, kad Druskininkų savivaldybės visos mokyklos, kurias apjungė vedėja D.Brown, pateikė konkursui  bendrą projektą, vėl tradiciškai dalyvauja „Atgimimo“ mokykla.

Erasmus + projektą mokytojams Kūrybiškumo ir kritinio mąstymo ugdymas naudojant inovatyvius mokymo metodus” pristatė L. Šilanskienė ir R.Kvaraciejūtė. Rovena, priminusi A. Einšteino mintį apie kūrybiškumą, paragino visus paimti telefonus ir pažaisti interaktyvų žaidimą. Pavaduotoja L. Šilanskienė   akcentavo kūrybiškumo ir kritinio mąstymo svarbą,  „Atgimimo“ mokyklos mokytojų ir administracijos darbuotojų dalyvavimą projekte, dalijimąsi gerąja patirtimi su kolegomis ir UPC stažuotojais iš Lietuvos bei  Lenkijos.

Jūratė Drazdauskienė, Nacionalinės švietimo agentūros kvalifikacijos  tobulinimo    skyriaus metodininkė, skaitė pranešimą „Skaitmeninių kompetencijų ugdymas pasitelkiant kūrybiškumą ir inovacijas“. Lektorė akcentavo skaitmeninio raštingumo mokymus, saugesnio interneto projektą „Draugiškas internetas.lt“. J. Drazdauskienė pademonstravo filmuką apie Saugesnio interneto dieną, vykusią Kaune vasario 11 d., pristatė tos dienos veiklas bei pakvietė dalyvauti šiame renginyje ir  kitąmet.

Mokytojos V. Šmitienės mokinių šokis visus trumpam nukėlė į Japoniją, šalį, su kurios kultūra „Atgimimo“ mokyklos mokiniai supažindinami mokytojos R. Kvaraciejūtės vadovaujamame  Japonų kalbos ir kultūros  klube.   Yuta Mukabayashi, VDU mainų studentas iš Japonijos, skaitydamas pranešimą „Kaip japonai ugdo savo vaikus“, pabrėžė kūrybiškumo ugdymą, pristatė dabartinę japonų švietimo padėtį ir ateities tendencijas, pademonstravo Japonijos ir Jungtinės Karalystės mokinių ir mokytojų apklausų kūrybingumo tema duomenis. Japonai labai akademiški, jų vaikų kūrybiškumas labiau pasireiškia  dailėje, programavimo, robotikos  srityse.

V.Vilkaitės -Leonavičienės, VDU Švietimo akademijos tarptautinių ryšių grupės vadovės, lietuvių kalbos ir kultūros kursų koordinatorės, pranešimas „Ugdymo intriga: inovatyvumas, modernumas, kūrybingumas“  tikrai suintrigavo auditoriją. Lektorė papasakojo apie savo, kaip asmenybės, pokyčius, įvykusius dayvaujant Erasmus+ programoje  bei pristatė naują pedagogikos strategiją: mokytojo misija – sąžinė, o metodus ugdymui  mokytojas atsirenka pats. V. Vilkaitė Leonavičienė pateikė modernaus mokymo(si) metodus bei mokinio sudominimo veiksnius, kuriuos iliustravo konkrečiais pavyzdžiais. Konferencijos dalyviai išbandė lektorės pristatytą metodą „Šešios mąstančios skrybėlės“ skaitydami ir aptardami tekstą.

Antroji konferencijos dalis – stendinių pranešimų pristatymas- vyko mokyklos fojė ir didžiajame koridoriuje. Pranešimą „Pasaulio uniformos. Ateities mokyklos uniformos kūrimas” rengė Jūratė Kygienė, dailės mokytoja metodininkė, Loreta Šilanskienė, anglų kalbos mokytoja ekspertė, pasidalinusios integruotos anglų kalbos – dailės pamokos gerąja patirtimi, kaip ugdyti kūrybingą asmenybę. Natalija Žavoronok, anglų kalbos mokytoja metodininkė,  iš Vilniaus Sofijos Kovalevskajos gimnazijos pristatė pranešimą „Kūrybinė klasė: iššūkiai ir patirtys. Kūrybinė klasė – tai klasė, kuriai pamokos vieną dieną per savaitę vyksta netradicinėse erdvėse (Nacionalinėje dailės galerijoje, kino teatre, Kūrybos avilyje), integruojami 4-5 dalykai. Mokytojos pademonstravo kūrybinių pamokų metu mokinių sukurtus koliažus graikų mitų ir kitomis temomis.Naujovėmis suintrigavo ir Astos Dvareckienės, pradinių klasių mokytojos metodininkės bei Daivos Čepanonienės, Alytaus Likiškėlių progimnazijos direktoriaus pavaduotojos ugdymui, stendinis pranešimas „Kompleksiškas tikrovės reiškinių pažinimas Alytaus Likiškėlių progimnazijoje”. Jame pranešėjos pasidalino savito ugdymo inovacija, profesinio ugdymo integravimo bei kūrybiškumo skatinimo idėjomis.

Eglė Maračinskaitė, dailės mokytoja metodininkė, Irma Tamulevičienė, VSB specialistė, Deividas Šilanskas, Danguolė Makselienė, fizinio ugdymo mokytojai iš Druskininkų „Atgimimo” mokyklos, pristatė stendinį pranešimą „Nebūk abejingas savo sveikatai”, kuriame pateikė kelių dalykų integravimo galimybes.„Gabiųjų mokinių klubo gamtamoksliniai eksperimentai“ – tai Druskininkų „Atgimimo” mokyklos Snieguolės Tamulevičienės, fizikos vyresniosios mokytojos, Eleonoros Čepulienės, biologijos mokytojos metodininkės, stendinio pranešimo tema. Idėjomis apie kūrybiškumo ugdymą integruotose anglų kalbos ir technologijų pamokose savo pranešime dalijosi Janina Jonušauskaitė, anglų kalbos mokytoja metodininkė, ir Vita Jasienė, technologijų mokytoja metodininkė iš Druskininkų “Atgimimo” mokyklos. Pranešime „Kūrybiškumo skatinimo galimybės lietuvių kalbos pamokose“ Viečiūnų progimnazijos  lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Sigita Muzikevičienė ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui Inga Cololo pristatė teksto, šokio, dailės ir vaidybos integravimo pamokose idėjas.„Kūrybinės veiklos – tarptautinių projektų varomoji jėga“ –tai Gitanos Stukienės, Druskininkų “Ryto” gimnazijos anglų kalbos mokytojos metodininkės pranešimas, pristatantis inovatyvius ugdymo metodus. „ Apie kūrybiškumą socialinių mokslų pamokose“ – Stasės Kirkliauskienės, geografijos mokytojos metodininkės ir Lijanos Lukošiūnienės,  istorijos mokytojos metodininkės pranešimas.,,Linksmi, kūrybiški, sportiški” –sėkmingo mokinio ugdymo metodais savo pranešime pasidalijo Druskininkų  „Atgimimo” mokyklos pradinio ugdymo mokytojos metodininkės Jolanta Šikšnienė ir Violeta Vaitukevičienė.

Po stendinių pranešimų konferencijos dalyviai išsiskirstė į tris grupes, kuriose išklausė kolegų pranešimus apie vykdytą projektinę veiklą, diskutavo, kokiais būdais ugdomas kūrybiškumas. Baigiamojoje konferencijos dalyje grupių moderatoriai Aida Balčiūnienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė, Daiva Dumbliauskienė, vokiečių kalbos mokytoja metodininkė, Deividas Šilanskas, fizinio ugdymo mokytojas, Audronė Dreinienė, anglų kalbos vyresnioji mokytoja,  Janina Jonušauskaitė, anglų kalbos mokytoja metodininkė, kartu su  viešnia iš Sofijos Kovalevskajos gimnazijos pristatė kiekvienos grupės diskusijų metu išgrynintus teiginius apie kūrybiškumo ugdymą. Baigiantis konferencijai direktorė D. Časienė apibendrino kūrybiškumo sąvoką, padėkojo Loretai Šilanskienei ir Rovenai Kvaraciejūtei, Gražinai Kaklauskienei, Švietimo mainų paramos fondo direktoriaus pavaduotojai, visiems lektoriams ir dalyviams už produktyvų darbą ir palinkėjo pozityvumo ir sėkmingo bendradarbiavimo  Lietuvos ir jos vaikų labui.

Loreta Šilanskienė, Druskininkų „Atgimimo” mokyklos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, dėkojo lektoriams iš šešių Lietuvos miestų ir vienam – iš Tokijo, o  Rovena Kvaraciejūtė, anglų kalbos mokytoja metodininkė, dar kartą subūrė auditoriją  žaidimui – baigiamajam kūrybiškumo temos akordui.

 

Jūratė Šalengienė „Atgimimo“ mokyklos lietuvių kalbos vyresnioji mokytoja

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.