Vilniaus, Kauno, Jonavos ir Klaipėdos mokyklų mokytojų stažuotė Druskininkų “Atgimimo” mokykloje

Pagal Ugdymo plėtotės centro, įgyvendinančio projektą „Bendrojo ugdymo mokytojų bendrųjų ir dalykinių kompetencijų tobulinimas“, Druskininkų “Atgimimo” mokyklos direktoriaus pavaduotoja, anglų kalbos mokytoja ekspertė Loreta Šilanskienė gegužės 13-17d., 2019 m.  įgyvendino keturių Lietuvos pedagogių trumpąsias stažuotes „Mokinių mokymosi motyvacijos skatinimas anglų kalbos pamokose” “Atgimimo” mokykloje. Stažuočių tikslas – suteikti galimybę patyrusiems mokytojams, kurie tobulina kvalifikaciją užsienyje, dalyvauja projektuose, rengia mokymo priemones, skleisti savo patirtį, o mokytojams stažuotojams ją įsisavinti. Stažuotojos- anglų kalbos mokytojos Loreta Bizokienė iš Jonavos ,,Neries” pagrindinės mokyklos, Olga Športun iš Klaipėdos ,,Santarvės” progimnazijos,  Rasuolė Margarita Kalpokienė iš Kauno licėjaus ir istorijos mokytoja Jelena Misiūnienė iš Vilniaus Sofijos Kovalevskajos gimnazijos – lankėsi  atvirose L.Šilanskienės, D.Dumbliauskienės, R.Kvaraciejūtės, L.Lukošiūnienės, A.Balčiūnienės ir kitų mokytojų pamokose, susipažino su naujais mokymo metodais bei susipažino su pasidalytosios lyderystės praktiniu įgyvendinimu  „Atgimimo“ mokykloje ir visos mokyklos bendruomenės gyvenimu. Erasmus+ programos Ka2 projekto „Šansas“ dalyviai viešnioms pristatė savo nuveiktus pirmų projekto metų darbus. Mokytojų komanda, dalyvaujanti Erasmus+ programos Ka1 projekte “Kūrybiškumo ir kritinio mąstymo ugdymas naudojant inovatyvius mokymo metodus“ pristatė darbo stebėjimo vizitus partnerinėse užsienio mokyklose ir surengė praktinį užsiėmimą, kuriame koleges mokė metodų, įsisavintų mokymuose įvairiose Europos šalyse. Stažuotojos apsilankė robotikos būrelyje, didelį įspūdį paliko išmanioji klasė, kur mokytojai vedė pamokas naudodami Mozabook’ą, taip pat biblioteka ir skaitykla su jaukiu židiniu, kur  vedamos pamokos, mokiniai leidžia laiką pertraukų metu ir po pamokų. Stažuotojos atkreipė dėmesį, kad mokykloje  daug informacinių stendų, kur yra ne tik nuotraukos ir informacija, bet ir moksleivių teisės ir  taisyklės, stendai su mokinių pasiekimais. Mokykla turi daug ir įvairių laisvalaikio zonų, kur galima pailsėti, pažaisti tenisą, stalo futbolą, taip pat mažieji moksleiviai gali užsiimti LEGO dėlionėmis. Stažuotojos mokykloje jautė draugišką ir malonų bendravimą. Pamokų metu teko pamatyti įvairių mokymo(si) metodų, išgirsti daug naudingos informacijos, pamatyti įvairios vaizdinės medžiagos, kurią mokytojai naudoja savo pamokose. Didelis pagalbininkas mokytojams ruošiantis pamokoms yra naujų technologijų panaudojimas (interaktyvios lentos, Mozabook‘as), todėl pamokos buvo įdomesnės, informatyvesnės ir koncentruotos ne tik į mokinio žinias, bet ir į gebėjimus. Stažuotojos turėjo galimybę ne tik stebėti  pamokas, bet ir pačios galėjo pasidalinti gerąja patirtimi,   taip pat turėjo galimybę pravesti savo dalyko pamokas šios mokyklos mokiniams. Ir joms tai patiko.

„Dalyvavimas Tarptautinuose projektuose suteikia galimybę tiek mokytojams, tiek mokiniams tobulinti užsienio kalbą (anglų), pažinti kitą Europos valstybę „kitu kampu“, ne vaikštant paskui gidą ar pro autobuso langą, bet „iš vidaus“, natūraliai tokią, kokią ją mato tų šalių, su kuriomis bendradarbiaujama, gyventojai.“ – stažuotojoms apie tai kalbėjo mokyklos pavaduotoja ugdymui Loreta Šilanskienė ir anglų kalbos mokytoja Rovena Kvaraciejūtė. Projektinės veiklos įamžintos plakatuose, knygose, diskeliuose, mokyklos koridoriuose bei klasėse.

„Net nesitiki, kad vienoje mokykloje vienu metu vyksta tiek projektų! Kokia turėtų būti susitelkusi, kūrybinga, inovatyvi, vieni kitais pasitikinčių mokytojų komanda!“ – sakė anglų k. mokytoja iš Jonavos.

Stažuotojos yra dėkingos mokyklos bendruomenei, o ypač pavaduotojai ugdymui Loretai Šilanskienei ir jos komandai už šiltą priėmimą, nuoširdų dalijimąsi gerąja patirtimi, malonų bendravimą ir bendradarbiavimą. Mokytojos Rasuolės iš Kauno stažuotės vertinimas: ” Nuoširdžiai dėkoju už tokį draugišką priėmimą, už laiką, skirtą mums, už žmogiškumą ir paprastumą bendraujant ir dalijantis patirtimi. Džiaugiuosi, kad yra tokių žmonių, kurie daro, stengiasi, kad kitų gyvenimas būtų įdomesnis ir prasmingesnis. Esu sužavėta ir netgi truputį pavydžiu tokio santykio su žmogumi, vertinant  jo atliktą  darbą ir suteikiant jam galimybes tobulėti.” O čia mokytojos Loretos iš Jonavos vertinimas, pateiktas UPC: “Rašau norėdama padėkoti už suteiktą galimybę dalyvauti stažuotėje. Savaitė buvo nuostabi: puikūs žmonės „Atgimimo“ mokykloje, ypač pavaduotoja Loreta (norėčiau, kad ir mano mokykloje būtų tokia 🙂 gebanti vienu metu ir organizuoti ugdymo procesą, ir skirti dėmesį svečiams. Parsivežiau įdėjų pamokoms, mokyklos tvarkoms, projektinėms veikloms vykdyti.   „Degu“ noru kuo greičiau apie tai pasidalinti su savo mokyklos kolegėmis. Džiaugiuosi, kad susidraugavau  su penktokų mokytoja Aida, (aš taip pat turiu šaunius auklėtinius  penktokus) – sutarėm draugauti klasėmis. Jau pasikeitėm klasių nuotraukomis 🙂 Manau, bus smagu. Dar kartą ačiū! Manau, kad kiekvienam mokytojui būtų naudinga nuvykti į tokią stažuotę – vienus geras pavyzdys galbūt „motyvuotų“ keistis, kiti, jau ir taip motyvuoti, pasisemtų naujų idėjų. O kur dar geras viešbutis ir puikus maitinimas – ir viskas Druskininkuose, ir nemokamai! Net nesitiki, kad tai „atsitiko“ su manim :)”. Mokytojos Jelenos iš Vilniaus atsiliepimai: “ Per posėdį pasakojau apie jūsų mokyklą apie 15 minučių. Visiems labai patiko, jūsų mokykla yra puiki.”

 

Loreta Šilanskienė,  Druskininkų “Atgimimo” mokykla

 Loreta Bizokienė,  Jonavos ,,Neries” pagrindinė mokykla

Olga Športun, Klaipėdos ,,Santarvės” progimnazija

 Rasuolė Margarita Kalpokienė, Kauno licėjus

 Jelena Misiūnienė, Vilniaus Sofijos Kovalevskajos gimnazija

.