Susitikimas Gardine

Dorotėja Dyburytė, 7a klasės mokinė

Gegužės 19-20d. „Atgimimo“ mokyklos 7-8 klasių mokiniai kartu su mokyklos direktore D. Časiene ir rusų kalbos mokytojomis N. Zdančiuviene ir V. Šimkonyte svečiavosi Baltarusijos Respublikoje, Gardino mieste. Čia mus priėmė ilgamečiai projekto „Mus jungia Nemunas“ draugai ir bendraminčiai – Gardino akademiko E.F Karskio vardo gimnazija Nr. 1.  Šių metų projekto tikslas – projekto dalyvių naujos pažintys, Lietuvos ir Baltarusijos liaudies amatai ir jų pažinimas.
Gardino gimnazijos Nr. 1 bendruomenė mus priėmė labai draugiškai: supažindino su mokykla bei mokymosi sistema, aktyviai bendravo, pasikvietė mokinius į šeimas. Traukėme lapelius, ant kurių buvo surašyti vardai tų mokinių,  kurie mus priims. Rezultatai džiugino visus, kadangi visi mokiniai labai svetingi ir linksmi. Dar nespėjome nė dorai susipažinti, o jau prasidėjo pramogos, žaidėme įvairius žaidimus.
Šauniai pabendravę,  pradėjome  pažintį su Gardino miestu. Pirmasis mūsų lankomas objektas – Gardino zoologijos sodas. Mes buvome tie išrinktieji, kuriems ekskursiją vedė pats zoologijos sodo direktorius bei  televizijos laidų ciklo apie gamtą redaktoriaus V. Gumenyj. Zoologijos sode buvo labai įdomu – čia daug nykstančių gyvūnų bei terariumas, kur patys galėjome paliesti ar ant rankų palaikyti smauglį bei tarakoną. Ne visi išdrįso, bet mokiniai reagavo gana santūriai, smauglį palaikyti išdrįso net ir mokytoja N. Zdančiuvienė! Po sočių pietų leidomės į tolimesnę kelionę – vykome į Gudievičių miestelį, kur aplankėme literatūros ir kraštotyros muziejų. Čia pirmą kartą išgirdome baltarusių kalbą, kuri atrodo panaši į rusų kalbą, bet kartu ir labai skiriasi. Tad mums buvo reikalinga mokytojų pagalba, kad galėtumėme suprasti, apie ką kalbama. Šiame muziejuje sužinojome daug apie Baltarusijos liaudies kūrybą, amatus bei tradicijas. Radome tikrai nemažai panašumų su Lietuva. Muziejaus kieme mūsų laukė staigmena – tautiniais drabužiais apsirengę žmonės, kurie surengė mums smagią šventę: spėliojome mįsles, žaidėme žaidimus, dainavome, šokome, rungėmės ir dar gavome dovanų!
Grįžę į Gardiną, mokiniai susipažino su šeimomis, kuriose praleido likusį laiką taip, kaip buvo suplanavę draugai: susipažino su Gardino miestu, apsilankė atrakcionų parke, pasivaikščiojo po Gardino senamiestį. O svarbiausia, turėjo puikią galimybę bendrauti rusų kalba!
Kitą dieną visi susitikome gimnazijoje. Mūsų mokytojoms paklausus: „Kaip sekėsi?“, visi atsakydavo „Labai gerai!“. Gimnazijoje dalyvavome pristatyme „Baltarusijos amatai“. Pamatėme, jog Lietuvos ir Baltarusijos liaudies amatai yra labai panašūs: audimas, pynimas iš vytelių, medinių buities įrankių drožyba. Antrą dieną mūsų dar laukė ekskursija po Gardino miestą. Gardinas mus pasitiko ne tik šviežia pavasarine žaluma, kaštonų žiedais, bet ir idealia švara, tvarka, jaukumu. Apžiūrėję senąją ir naująją pilis, senamiestį, katedrą bei senąją vaistinę, apsilankėme muziejuje „Kultūra“, kur visi kartu dalyvavome edukacinėje pamokoje ir mokėmės pinti baltarusių liaudies juosteles.
Mokinių nuomone, toks projektas – tai puiki proga bendrauti rusų kalba, pagilinti šios kalbos žinias, susipažinti su naujais žmonėmis bei jų kultūra, tradicijomis bei amatais.
Dvi dienos svečiuose pralėkė akimirksniu, nes buvo įdomiai ir turiningai bendraujama. Atsisveikinę su draugais ir kolegomis, grįžome namo. O „tarptautinė“ mokinių draugystė tęsiasi informacinių technologijų pagalba. Dabar belieka ruoštis atsakomajam vizitui ir laukti mūsų draugų iš Baltarusijos, kurie atvyks rudenį.