Tėvų saviugdos klubas

DRUSKININKŲ ,,ATGIMIMO“ MOKYKLOS MOKINIŲ TĖVŲ

SAVIUGDOS KLUBAS

2015 m. gegužės 13 d. Druskininkų ,,Atgimimo“ mokykloje įsteigtas mokinių Tėvų saviugdos   klubas.

 

Saviugdos klubų projektas remiasi šia metodika:

Stephen R. Covey“ knygos „7 sėkmės lydimų žmonių įpročiai“ (projekto veikla vykdoma remiantis Covey  metodikomis)  elektroninė versija:http://www.scribd.com/doc/169893425/Stephen-R-covey-7-Sekmes-lydimu-zmoniu-iprociai-2006-LT

 

Saviugdos klubų tikslas: tėvystės įgūdžių stiprinimas, tėvų mokyklos bendruomenės  stiprinime galimybių didinimas, siekiant asmenybinių pokyčių, lavinant savęs pažinimo, suvokimo   įgūdžius.

Uždaviniai:

  1. a) Asmeniniai
  2. Padėti atskleisti bendrąsias žmogaus vertybes ir jomis grįsti savo gyvenimą;
  3. Labiau suvokti, pažinti save: savo įsitikinimų, minčių, jausmų, žodžių ir veiksmų poveikį kasdienėje veikloje, vaikų ugdyme;
  4. Gebėti teisingai pasirinkti, atsakingai daryti sprendimus ir savarankiškai veikti;
  5. Pažadinti kūrybiškumą, ugdyti gebėjimą vieni kitus suprasti, bendrauti, bendradarbiauti ir kritiškai mąstyti.
  6. b) Bendrieji
  7. Įkvėpti naujoms iniciatyvoms ir pokyčiams mokyklos bendruomenės narius;
  8. Sutelkti tėvus kurti tvarius pasitikėjimu grįstus santykius (vieni kitus vertintų, drąsintų, praturtintų, pasitikėtų, geriau sutartų ir susitartų);
  9. Padėti suprasti tėvų mokyklos bendruomenėje atsakomybes;
  10. Sukurti gyvo bendravimo klubą mokykloje.

 

KLUBO MOKYMOSI PAGRINDAS

  1. 1. Tikslai, uždaviniai:

Ko siekiame gyvenime? Kuo skiriasi trumpalaikiai džiaugsmai nuo laimės?

  1. Esminiai dalykai tikslui pasiekti, jų įtaka gyvenimui:
  2. a) bendražmogiškos vertybės;
  3. b) įsitikinimai, nuostatos;
  4. c) emocinis raštingumas su savimi ir aplinka;
  5. d) įgūdžiai, įpročiai;
  6. e) Praktinių situacijų nagrinėjimas;
  7. f) Socialiniai žaidimai, vaizdinės priemonės

 

SUSITIKIMŲ TEMOS

  1. Grupės darbiniai susitarimai. Tikslai, uždaviniai. Ko siekiame gyvenime? Kuo skiriasi trumpalaikiai džiaugsmai nuo laimės?
  2. Nuo ko prasideda ugdymas? Švietimo ir ugdymo skirtumai bei pagrindiniai tikslai?
  3. Vertybių (dora, teisingumas, taurumas, principingumas) įtaka žmogaus gyvenimui ir bendruomenei.
  4. Įsitikinimų, nuostatų įtaka santykiams, jų atsiradimas ir keitimas.
  5. Charakterio (emocinis intelektas – raštingumas) įtaka žmogaus savijautai, gyvenimui.
  6. Meilė vaikui ugdymo įstaigose atgyvena ar būtinybė.
  7. Įgūdžiai, įpročiai jų atsiradimas ir keitimas
  8. Aplinkos (šeima, mokykla ir kt) įtaka vaikui
  9. Asmeninių kompetencijų nukreipimas gerovei kurti
  10. Suaugusio vaidmuo vaiko gyvenime.
  11. Ugdytojų ir vaikų netinkamo elgesio tikslai?
  12. Kaip suprasti šiuolaikinius vaikus, rasti santykį ir tinkamai padėti jiems augti?
  13. Kaip stiprinti vaikų motyvaciją gyventi atsakingą gyvenimą?
  14. Ar mokyklos centre yra vaikas ir jo darnus, kaip asmenybės, augimas?
  15. Brandaus kūrybiško mokytojo (ugdytojo) charakteristikos.
  16. Tvari mokyklos bendruomenė – tai ne tik žmonės, bet pasitikėjimu grįsti santykiai.
  17. Mokyklos bendruomenės narių kūrybiškumo ugdymas, pagalba kiekvienam nariui atsiskleisti.
  18. Humanistė pedagogika – profilaktiška ir gydanti.

SAVIUGDOS KLUBO DARBOTVARKĖ

Saviugdos klubo darbotvarkė (trukmė 2,5 val.)

  1. Apžvalga – kas vyko praeitame susitikime? Ką prisimenu? Ką panaudojau?  -18 min;
  2. Įvardina su kokiais jausmais atėjo ir kokių turi lūkesčių šiam susitikimui (koncentruotas kalbėjimas) -12 min;
  3. Dienos tema – 50-60 min:
  4. a) Temos pristatymas – 5-10 min;
  5. b) Interaktyvus  praktinis  pratimas su grįžtamuoju ryšiu – 10-15 min;
  6. c) Teminės situacijos nagrinėjimas. Diskusija ( kalba tik tas kuris laiko žaisliuką) – 30-40 min;
  7. Aktualijos nagrinėjimas – 40 min;
  8. Atgalinis ryšys (kiekvienas pasako, ką iš užsiėmimo išsineša). Moderatorius pateikia grupei proceso metu pastebėtus  esminius akcentus 20 min;
  9. Namų užduotis. Paieškoti informacijos sekančia tema, prisiminti gyvenimiškų pavyzdžių situacijos nagrinėjimui.

 

Pirmasis Druskininkų ,,Atgimimo“ mokyklos mokinių tėvų klubo susirinkimas įvyko 2015 m. birželio 4 d.

Susirinkimo tema ,, Nuo ko prasideda ugdymas? Švietimo ir ugdymo skirtumai bei pagrindiniai tikslai?“ Lektorė Jolanta Lipkevičienė

 

Trimatis ugdymo modelis

https://www.youtube.com/watch?v=34hM0TkGYYM

 

Lietuvos Tėvų Forumo  projekto filmas ,,Švietimas”

https://www.youtube.com/watch?v=cWHXBqz2990

 

,,Švietimas  nedžiugina”    (Gediminas Milašius)

http://www.youtube.com/watch?v=kf6edM-wGvk&feature=youtu.be

 

Jonučių mokyklos mokinių filmukas

https://www.youtube.com/watch?v=OH6zKNv4ngw