Europos mokyklų klubo susitikimas Normandijoje
Gal kada nors susimąstėte, ar mūsų gaminamas ir vartojamas maistas yra draugiškas aplinkai? Į šį klausimą gilinosi „Atgimimo“ mokyklos moksleivių grupelė,dalyvavusi tarptautiniame projekte “Sustainablefood“ (liet. draugiškas aplinkai maistas). Nuveiktos veiklos rezultatus Marta Nikitinaitė, Gabija Januškevičiūtė, Eglė Sadauskaitė, Ignas Dumbliauskas ir Mantas Anučinas, lydimi anglų kalbos mokytojų Rovenos Kvaraciejūtės ir Audronės Dreinienės, pristatė kasmetiniame Europos mokyklų klubo susitikime Normandijoje, Prancūzijoje. Draugystė su E.Hemingway mokykla Port-en-Bessine suteikia mums galimybę vykti į šiuos susitikimus jau ketvirtą kartą, nes kasmet apsistojame jų moksleivių šeimose. Galime pasidžiaugti, kad tvirti ir nuolatiniai kontaktai su šia mokykla padeda kasmet mums parengti labai sėkmingus projektus, visuomet puikiai įvertinamus klubo vadovų. Šiais metais ruošėme bendrą kalendorių su abiejų šalių patiekalais. Nepamiršdami projekto temos stengėmės pasirinkti įprastus, dažnai kiekvienoje šeimoje ruošiamus patiekalus, gaminamus iš vietinių produktų ir gamybos procese reikalaujančiuskuo mažiau energijos. Mums padėjo mokytojos Vida Jasienė ir Vilija Urbanavičienė, kurios su įvairių klasių mokiniais gamino ir fiksavo gamybos eigą per technologijos pamokas. Po vieną receptą su savo šeimomis paruošė vykusieji į Prancūziją moksleiviai. Įdomu buvo pasmalsauti, kokie įprasti patiekalai gaminami mūsų partnerių prancūzų šeimose, juk Prancūzija garsėja gurmaniška virtuve. Visus receptus užrašėme trimis – lietuvių, prancūzų ir anglų – kalbomis.
Projektų pristatymai vyko kongresų rūmuose Normandijos sostinėje Caen. Kiekviena dalyvavusi mokykla turėjo paruošti stendą, eksponuojantį savo nuveiktus darbus. Kadangi šių metų tema buvo maistas, ne vienas stendas svečius viliojo įvairiais skanumynais. Olandai su savo partneriais pristatė ekologinių ūkių reikšmę. Įdomus buvo ispanų – prancūzų stendas su įvairiais daiktais, pagamintais iš buitinių atliekų. Džiaugėmės, kad mūsų kalendorius ir siūlomi kryžiažodžiai sulaukė didelio lankytojų dėmesio. Mūsų kalendoriaus išskirtinumą lėmė tai, kad kiekvieno recepto gamybos eiga užfiksuota nuotraukose. Visiems buvo akivaizdu, jog tikrai kruopščiai dirbome, o ne paprasčiausiai pasinaudojome interneto teikiamomis galimybėmis. Renginys vyko keliais etapais – kol vieni dalyviai darbavosi prie stendų, pristatydami projektus, savo šalis ir įtraukdami svečius į žaidimus, kiti tuo metu dalyvavo kūrybinėse dirbtuvėlėse. Vienoje du prancūzų šefai mokė moksleivius pagaminti keletą gardžių desertų, kuriais renginio pabaigoje buvo vaišinami visi dalyviai ir svečiai. Kitoje buvo mokoma skaityti maisto pakuočių etiketėse esančius ženklus. Dar viena grupė buvo pakviesta į atviro rato diskusiją apie Europos Sąjungos politiką ir mūsų visų asmeninį indėlį mažinant maisto ir energijos švaistymą.
Ši diena buvo ypatingai įtempta, nes vakare mokykloje susitikome su mus svetingai priėmusiomis šeimomis. Mums tai buvo puiki proga ne tik padėkoti šeimoms už jų geranoriškumą, pristatyti savo nuveiktus darbus, bet ir pavaišinti lietuviškais skanumynais. Džiugu, kad susitikime dalyvavo labai garbingi svečiai – Normandijos regiono švietimo departamento atstovai ir Europos mokyklų klubo vadovė. Jie akcentavo mūsų bendradarbiavimo reikšmę ir džiaugėsi gražiais mūsų bendro darbo rezultatais.
Moksleiviams visada smalsu pamatyti, kaip mokosi jų bendraamžiai, taigi daug įspūdžių paliko diena mokykloje. Dalyvavome keturiose- žmogaus gyvenimas ir pasaulis, prancūzų kalbos literatūros, geografijos ir istorijos bei moralinės / pilietinės teisės pagrindų – pamokose. Lietuvaičiams patiko puikiai deranti griežta mokymosi sistema, pagarba mokytojui ir saviraiškos laisvė pamokų metu. Stebino labai ilga, beveik 2 valandų, pietų pertrauka, kurios metu mokiniai ne tik pietauja, bet ir lanko būrelius, klubus, žaidžia arba tiesiog bendrauja vieni su kitais. Kaip ir dauguma prancūzų mokyklų, ši taip pat labai skatina savanorystę ir ugdo gebėjimo dalintis jausmą. Mokyklos mokiniai jau daug metų kuria ir vietiniame turgelyje pardavinėja įvairius suvenyrus. Per metus surenka apie 500 eurų, kuriuos skiria pradinės mokyklos Nigerijoje atidarymui. Už surinktas lėšas jau buvo atidaryta viena pradinė mokykla, kuo jie labai didžiuojasi.
Kadangi Normandija garsėja keletu labai svarbių paveldo objektų, su dideliu smalsumu stengėmės nors kiek prisiliesti prie jos istorijos. Lankėmės Bayeux katedroje, dėl savo didybės vadinamoje Notre-Dame de Bayeux. Ne mažesnį įspūdį paliko ir XI a. išsiuvinėtas apie 70 m ilgio Bayeux gobelenas, įtrauktas į UNESCO „Pasaulio atminties“ registrą. 79-iose audinio scenose vaizduojami istoriniai normanų Anglijos nukariavimo įvykiai, kai Normandijos hercogo Vilhelmo kariuomenė įveikė Anglijos karaliaus Haraldo Godvinsono pajėgas. Kvapą gniaužė milžiniškos Amerikiečių kapinės, esančios ant Atlanto vandenyno kranto, su 9387 baltais marmuro antkapiais, žyminčiais dešimtis tūkstančių II-ojo pasaulinio karo metu nužudytų karių. Beje, būtent Normandijos pakrantėje 1944 m. išsilaipino sąjungininkų kariuomenė taip nutraukusi nacių invaziją Europoje.
Keturios viešnagės dienos ragaujant, smalsaujant, dalyvaujant prabėgo nepastebimai. Vizito metu sužinojękitų metų temą su savo partneriais jau praėjome dalintis idėjomis ir artimiausios ateities darbais.
Dėkojame visų moksleivių šeimoms už kantrybę ir pagalbą ruošiantis kelionei. Ypač dėkui Martos tėveliams, ponams Nikitinams, už parvežimą iš oro uosto. Taip pat tariame ačiū mokyklos direktorei Danutei Časienei už pagalbą tvarkant kelionės logistiką.
Anglų kalbos mokytojos Rovena Kvaraciejūtė ir Audronė Dreinienė
„Atgimimo“ mokykla Europos mokyklų klube
Druskininkų „Atgimimo“ mokykla nuo 2013 metų dalyvauja Europos mokyklų klube, kuris vienija Lietuvos, Prancūzijos, Ispanijos, Portugalijos, Vokietijos, Italijos, Slovėnijos, Olandijos šalių mokyklas ir yra įkurtas 2008 metais. Prancūzijos Normandijos regionas-vieta, kurioje kruopščiai saugomos 1944-ųjų, antrojo pasaulinio karo pabaigos, relikvijos, prižiūrimi žuvusiųjų Prancūzijos išvaduotojų iš nacizmo kapai. Lankėme kuklias žuvusių amerikiečių, anglų, kanadiečių karių kapines. Stabtelėjome ties ilgomis eilėmis surikiuotais antkapiais su žydinčiomis ryškiažiedėmis gėlėmis, lyg saugančiomis jaunų karių, žuvusių vos 19-os ar 25-erių metų , neišsipildžiusias svajones. Europinių mokyklų klubo narių susitikimas vyksta kasmet gegužės mėnesį, minint Europos dieną, gegužės 9-ąją, ir Didžiąją Pergalės prieš nacizmą dieną- gegužės 8-ąją. Žuvusiųjų artimieji atvyksta aplankyti kapinių, dalyvauja taikos renginiuose, bendrauja su savivaldos organizacijomis, mokyklomis. Europos mokyklų klubo pagrindinė idėja-taika, jaunimo bendradarbiavimas, gražių ateities idėjų sklaida. Kasmet klubo nariai renka kitų metų temą, pagal kurią projektus kuria 8 šiame klube dalyvaujančių šalių mokyklos. Pernai metais Europos šalių jaunimas pažymėjo Prancūzijos išvadavimo iš nacių režimo 70-metį, o šįmet,2016-aisiais, mokiniai kūrė vizijas, kaip atrodys Europa po 30-ies metų…
Atgimimo“ mokyklos komandą sudarė 5 septintokai: Aldas Uzdila, Augustė Balčiūnaitė, Indrė Maračinskaitė, Karolina Jurkonytė ir Gabija Žūkaitė, pavaduotoja Loreta Šilanskienė ir mokyklos direktorė Danutė Časienė. Gegužės 7-12 dienų projektinės kelionės tikslas buvo ne Paryžius, visų mūsų mokinių pamatytas pirmąkart, o tolimoji Normandija, kurią pasiekėme tik pirmosios dienos pavakare, vykdami specialiu klubo užsakytu autobusu ir iškart išsiskirstėme į šeimas. Labai šiltą ir saulėtą savaitgalį, mokiniai, kaip ir mes, mokytojos, puikiai praleidome savo naujose laikinose šeimose: skanavome prancūziškos virtuvės vaišių, braidžiojome ar maudėmės Lamanšo įlankoje, jungiančioje Prancūziją ir Angliją, pietavome kelių šeimų organizuotame piknike prie jūros, grožėjomės įspūdingu pakrantės kraštovaizdžiu ir prabangiomis prancūzų poilsio vilomis, klausėmės pasakojimų apie normandų atostogų papročius, važiavome į Mont Saint Michel pilį, saugančią senovės paslaptis, aptarėme trijų dienų renginius Calvadoso regione, derinome veiklas.
Pirmą dieną kiekviena atvykusi šalis bendravo su „savo“ prancūzų mokykla- reikėjo ruoštis kitos dienos didžiajai projekto mugei „Europa po 30-ies metų“. Mes dirbome su Port en Bessin E.Hemingvėjaus mokykla. Mūsų mokyklos vaikų parengti pristatymai ir mokytojos Eglės Maračinskaitės ugdytinių nupiešti piešiniai sužavėjo prancūzus. Ypač daug dėmesio ir komentarų sulaukė aštuntokės Lauros Gintalaitės piešinys „Obuolys 2016-2066“. Obuolys-tabletė labiausiai atspindėjo ateities idėją. Mokiniai kūrė ir ekologiškos ateities mokyklos viziją. Mokyklos direktorius T.Bansard papasakojo apie dabartinių mokinių ugdymo sistemą šioje mokykloje ir Normandijoje, labai prancūzišką aplinką, nes kitataučių vos vienas kitas, nors žymusis Calė uostas ne taip ir toli.
Ypač įdomi ir labai patraukli prancūzų mokytojų motyvacijos sistema. Privalomos 18 pamokų vidutiniškai vertinamos 2,4 tūkstančio eurų, tačiau kiekvienas tą patį dalyką dėstantis mokytojas gali gauti labai skirtingą atlyginimą. O viskas priklauso nuo mokytojo kvalifikacijos, kuri tikrinama sistemingai. Tai daro reiklus inspektorius, turintis ypatingą statusą ir vertinantis mokytojų pamokas taškų sistema. Jo vertinimas lemiamas. Antrasis vertintojas-direktorius, kuris atlieka daugiau kontrolės funkciją. Mokytojas, tik pradėjęs dirbti, pradeda nuo pirmojo „taško“ ir tik nuo jo paties priklauso, ar jis kils aukštyn ir pasieks maksimumą-11 „taškų“. O gal sustos ties 5-6, ir jam užteks. Puikios britaniškos tarties žavus anglų kalbos mokytojas Gille, stažavęsis Jungtinėje karalystėje, sakė esantis 10 taškų aukštumoje, o jei norėtų pereiti į kitą mokyklą, tai padarytų be jokio vargo. Tik internete sužinai laisvų mokytojo vietų pasiūlą ir rašai prašymą, nugalėdamas mažiau „taškų“ turinčius kolegas. Kvalifikaciją kelti seminaruose mokytojas gali kasmet po 1-2 dienas arba daugiau, jei kursai labai svarbūs. Ko mokytojui reikia išmokti, dažniausiai pataria tas pats inspektorius, kuris geriausiai žino kiekvieno „savo“ mokytojo problemas. Mokytojai, turintys daugiausia taškų, įgyja teisę mokyti studentus ar padėti tik pradėjusiam dirbti kolegai. Už tai jis gauna papildomą solidų priedą prie atlyginimo, viršijantį mūsų internetiniuose puslapiuose paskelbtas mokyklos vadovų algas.
Caeno mieste vyko Europos ateities idėjų mugė. Kiekvienas vaikas gavo užduočių vertinimo lapą, su kuriuo nuėjęs prie kiekvienos šalies stendo ir atsakęs į klausimus gavo atžymą, o surinkęs visas įgijo teisę nusifotografuoti Europos ateities galerijoje. Mūsų mokiniai, dauguma labai gerai mokantys anglų kalbą, tai atliko greitai. Žinoma, reikėjo budėti prie savo spalvingo stendo ir pateikti užduotis atėjusiems kitiems klubo nariams. Labai aktyviai į kelionę laiku leidosi mokytojai, vadovai, šventėje dalyvavę Calvadoso regiono vadovai. Olandai, žavėjęsi mūsų spalvingu stendu ir geromis vaikų anglų kalbos žiniomis, panoro artimiau susipažinti su mokykla ir mes apsikeitėme adresais. Kitoje didžiulio pastato dalyje vyko darbas tarptautinėse grupėse, kuriose ryškiausia žvaigždutė buvo mūsų mokinys Aldas Uzdila, pateikęs fantastinį ateities miesto projektą ir netgi pelnęs būsimame šių metų Europos mokyklų klubo filme ypatingą statusą.
Paskutinę dieną susitikome su Calvadoso regiono vadovais, kurie labai domisi Europos klubo veikla, žino kiekvieną šalį ir mokyklą, kuri dalyvauja šioje veikloje, padeda spręsti finansinius klausimus, atsakingai bendrauja su kiekviena šalimi, išklauso visų nuomonių. Esame dėkingi mūsų E.Hemingvėjaus mokyklai, nuoširdžioms prancūzų šeimoms, o ypatinga padėka Draugystės sanatorijos direktorei Violetai Kaubrienei už dovanas prancūzams, saugų mūsų komandos nuvežimą ir pargabenimą iš Varšuvos oro uosto.
Danutė Časienė,“Atgimimo“ mokyklos direktorė
Europos mokyklų klubas europe_club_lt-1
Ką man reiškia taika 1 Peace ideas with pics
Ką man reiškia taika 2 Laurette arrived to our school
Atgimimo mokyklos ir College Ernest Hemingway, Prancūzijoje bendro projekto „Taika Europoje“ galutinis produktas peace
Mes – geriausi Europinių mokyklų klube
Ankstyvą gegužės 17 d. rytą penki „Atgimimo“ mokyklos moksleiviai – Vilija Maradasevičiūtė, Jurgis Žižys, Dominyka Urbonavičiūtė, Vaiva Vasiljevaitė ir Paulius Zbarauskas – bei direktorės pavaduotoja Loreta Šilanskienė ir aš, anglų kalbos mokytoja Rovena Kvaraciejūtė, išvykome į Prancūziją. Kelionės tikslas – Europinių mokyklų klubo narių susitikimas ir šių metų darbų pristatymas. Pernai, direktorė Danutė Časienė ir anglų kalbos mokytoja Gitana Stukienė pirmą kartą lankėsi klubo susitikime ir pasirūpino mūsų mokyklos įstojimu į klubą. Pagrindinis šios organizacijos tikslas – EU šalių mokyklų bendravimas ir bendradarbiavimas. Kasmet klubo nariai renka metų temą, kuria bus kuriami projektai. Kadangi organizatoriai – prancūzai, kiekviena užsienio šalies mokykla užmezga ryšius su viena Prancūzijos mokykla.
Šių metu susitikimas buvo pažymėtas ypatingu įvykiu – švenčiamas 70-metis, kai Normandija buvo išvaduota iš nacių režimo II-ojo pasaulinio karo metu. Būtent todėl šių metų tema buvo „Taika Europoje“. Prieš pat šv. Kalėdas kiekviena šalis turėjo sukurti trumpą video filmuką, kuriame moksleiviai reiškė nuomonę, kas jiems yra taika.
O ką mes dar nuveikėme ruošdamiesi šiam susitikimui? Pirmiausia užmezgėme ryšius su College Ernest Hemingway mokykla. Ši mokykla tapo mūsų partneriais todėl, kad sutapo būsimo projekto idėja. Tai nedidelė mokykla, esanti Port – en – Bessin miestelyje, 20 km nutolusiame nuo Normandijos sostinės, Caen. Internetinių diskusijų metu gimė mintis kurti projektą „Peace art“ („Taikos menas“). Iš pradžių domėjomės, ką žymūs žmonės kalbėjo taikos tema ir išrinkome 10 labiausiai visiems patikusių citatų, kurias ketinome pristatyti metiniame visuotiniame susitikime. Po to abiejų šalių moksleiviai kūrė Haiku ir Diamantes stilių eilėraščius angliškai. Džiugu, kad mums pagelbėjo anglų kalbos mokytojos G.Valentukevičiūtė ir Z.Platelienė. Iš visų per 100 abiejų šalių sukurtų eilėraščių, buvo išrinkti 26 geriausiai pavykę, pagal kuriuos kūrėme iliustracijas dvynes, tai yra vienam eilėraščiui buvo piešiamos 2 iliustracijos: viena – mūsų, kita – prancūzų. Čia didžiausios talkininkės mums buvo dailės mokytojos E.Maračinskaitė ir J.Kygienė. Visi piešiniai buvo nufotografuoti ir sudėti į skaidres. Norėdami pagyvinti projekto pristatymą, pasirinkome 3 kalbomis – lietuvių, prancūzų ir anglų – dainuoti dainą „ A little peace“. Organizatorių prašymu, pagal atsiųstą video medžiagą turėjome išmokti bendrą šokį. Žinoma, būtume neišsivertę be mokytojos V.Šmitienės pagalbos. Beje, šį šokį ne tik projekto dalyviai, bet ir daugelis kitų mokyklos moksleivių šoko Europos dienai skirtame renginyje. Pagaliau galime trumpam atsikvėpti, paruošiamieji darbai baigti.
Su dideliu nekantrumu ir nerimu laukėme šios kelionės. Buvo labai smalsu gyvai pabendrauti su savo partneriais. Žinojome, kad gyvensime šeimose, todėl šiek tiek nerimavome, kaip seksis susikalbėti, kaip būsime priimti. Kita vertus, ypatingai džiaugėmės šansu pažinti prancūzų gyvenimo būdą dalijantis bendra buitimi. Kelios valandos ore ir mes – jau Paryžiuje. Sulaukę italų delegacijos, sėdome į mikro autobusą ir po 4 valandų kelio atriedėjome į Normandiją, Kalvadoso regioną. Pirmasis labai šiltas susitikimas iš karto prognozavo puikų būsimą vizitą. Griuvo visi stereotipai apie arogantiškuosius prancūzus. Šiltos šypsenos, pagarbus dėmesys ir domėjimasis mumis rodė, kad esame labai laukiami.
Šeštadienio vakaras ir visas sekmadienis buvo skirti ekskursijoms su šeimomis po apylinkes. Kiekviena šeima organizatorių buvo paprašyta parodyti objektus, susijusius su šių metų susitikimo tema. Taigi visi aplankėme „Landing beaches“ paplūdimį, kuriame 1944m., birželio 6d. ant specialiai sumontuotų takų nusileido JAV ir Didžiosios Britanijos kariai, išlaisvinę Normandiją iš nacių režimo. Visus labai sujaudino apvalioje salėje žiūrėtas 2013m. sukurtas dokumentinis filmas, labai jautriai atskleidęs to metų įvykius. Nepaprastą įspūdį paliko ir JAV karių kapinės – milžiniškas plotas, tarsi prisėtas baltų kryželių, žyminčių žuvusiųjų atminimą.
Pirmadienis buvo skirtas projekto pristatymo pasirengimui. Tą dieną mums buvo puiki proga pristatyti savo šalį, miestą, mokyklą, lietuvišką virtuvę. Mūsų bičiuliai savo ruožtu mums plačiau pristatė savo regioną, mokyklą, tradicinius normandiškus patiekalus. Skaniai papietavę mokyklos valgykloje, pradėjome intensyviai ruoštis projekto pristatymui. Vieni repetavo eilėraščių skaitymus, kiti gamino projekto totemą, aplikuodami jį sukurtais eilėraščiais, išrinktomis citatomis ir iliustracijomis. Vėliau visiems susirinkus teko gerokai paplušėti, kol suskambo darnus tarptautinis choras. Tos pačios dienos vakare su mumis susitikti atvyko savivaldybės atstovas, atsakingas už tarptautinę veiklą. Kalbėjome apie tolimesnio bendradarbiavimo perspektyvas.
Visos šios kelionės kulminacija buvo antradienis – Didžioji Diena (taip pagarbiai prancūzai vadino šio susitikimo dieną). Pirmoji renginio dalis vyko Kongresų rūmuose, Caen mieste . Čia kiekviena delegacija turėjo parengti stendą apie savo šalį, regioną, miestą, mokyklą, vykdytą projektą. Iš viso buvo paruošta 15 stendų: 8 – įvairių užsienio šalių – Portugalijos, Vokietijos, Ispanijos, Slovėnijos, Olandijos, Italijos, Didžiosios Britanijos, Lietuvos ir 7 – prancūzų mokyklų. 2 valandas vykusioje mainų mugėje pristatinėjome Lietuvą, Druskininkus, savo mokyklą bei domėjomis bičiulių pateikta informacija. Po šio renginio vykome į Memorial Museum (Memorialinį muziejų). Neatsitiktinai šventiniam renginiui parinkta ši vieta. Tai muziejus, skirtas atminti minėtiems Normandijos išlaisvinimo įvykiams. Konferencijų salėje kiekviena Euro komanda (vienas narys – užsienio mokykla, kitas – prancūzų) turėjo pristatyti savo vykdytą projektą. Kadangi turėjo būti pristatomi 7 projektai, o po to dar numatyti kiti renginiai, organizatoriai numatė griežtą laiko limitą – vieno projekto pristatymui skirtos tik 6 minutės. Buvo įdomu stebėti, kaip tą pačią temą labai kūrybingai interpretavo mūsų bičiuliai. Tarkim, portugalai su savo partneriais pristatė projektą apie Portugalijos nacionalinį didvyrį, ispanai repavo taikos tema, olandai demonstravo trumpus video siužetus iš paauglių gyvenimo laisvės tema, vokiečiai skaitė ištraukas iš žymių poetų, rašiusių taikos ir karo tema, kūrybos. Su dideliu jauduliu ir atsakomybe lipome į scenąi. 6 minutės pralėkė kaip akimirka. Negalėjome nuslėpti džiaugsmo, išgirdę tikrą plojimų laviną nuskambėjus paskutiniams mūsų dainos akordams. Gyvas Dominykos grojimas gitara, žaismingas Jurgio ir Alexandrine dialogas, savo kūrybos skaitymas trimis kalbomis, spalvingų iliustracijų demonstravimas – kiekviena detalė lėmė mūsų pasirodymo sėkmę. Išklausę likusių, gavome biuletenius balsuoti už labiausiai patikusį pristatymą. Nors buvome patenkinti savo pasirodymu, tik tolimiausioje širdies kertelėje tikėjomės pergalės. Taigi, kai susumavus rezultatus, buvo paskelbta, kad laimėjome būtent mes, euforijai nebuvo ribų. Pasibaigus oficialiam renginiui, visi buvome pakviesti į ekskursiją po muziejų, o vakare visus linksmino jaunimo muzikos grupė. Renginį baigėme bendru šokiu.
Liūdna buvo trečiadienio rytą skirtis su naujais bičiuliais. Per keletą dienų prasiskleidę draugystės žiedai jau džiugino gražiais vaisiais. Smagu buvo girdėti ne vieno prancūziuko pažadą būtinai aplankyti Lietuvą, nes ten gyvena šaunūs žmonės. Tai mums buvo puikus įrodymas, kad tinkamai atstovavome savo šaliai. Išsiskyrimo liūdesį išsklaidė mintis, kad užbaigėme tik vieną etapą, nes kitais mokslo metais laukia naujas projektas, naujos kelionės. Labai tikimės sulaukti savo partnerių iš Prancūzijos Druskininkuose ir mokykloje.
Nuoširdžiai dėkojame mokyklos direktorei D.Časienei ir visiems kolegoms, padėjusiems tinkamai pasirengti mūsų kelionei.
Anglų kalbos vyresnioji mokytoja Rovena Kvaraciejūtė