Mūsų širdis sujungęs alyvmedžių sodas

Jau treti metai vyksta Erasmus+ projektas „Ugnis, vanduo, žemė, oras”, kurio dalyviai – mokiniai ir mokytojai iš Vokietijos, Turkijos, Prancūzijos, Lenkijos ir Lietuvos. Tiesa, iki šiol jo veikla buvo gana ribota – dėl pandemijos grėsmės vaikai galėjo susitikti vieni su kitais tik ekrano dėka, tai yra, per vaizdo konferencijas. Ir štai šių metų pavasarį, sumažėjus sergamumui, sužibo viltis pagaliau pasimatyti gyvai!

Pirmąja „stotele” mobilumui kovo 5 – 12 dienomis buvo pasirinkta Turkija – egzotiška ir labai viliojanti šalis. Tačiau, likus mažiau nei porai savaičių iki svajonės išsipildymo, iškilo nauja grėsmė –  visą pasaulį sukrėtė Rusijos invazija į Ukrainą.

Skristi ar neskristi? Klausimas, kamavęs mūsų komandą – mokytojas Daivą ir Roveną, septintokes  Viltę, Mileną, Irtautę, Ivaną bei aštuntokus Paulių, Arną ir Airidą – visą paskutinių pasiruošimų laikotarpį. Skridom! Skridom, nes Erasmus – tai Europos vienybė. Skridom, nes Erasmus – tai jaunimo galimybė mokytis tolerancijos. Skridom, nes Erasmus – galimybė jaunimui tapti atviresniam įvairovei. Vienybė, tolerancija, įvairovė – vertybės, dar aštriau ir aktualiau skambančios žvelgiant į skaudżius šių dienų įvykius. Žvelgdami iš laiko perspektyvos, galime tvirtinti, kad sprendimas pasiteisino šimtu procentų. Įdomi ir turininga savaitė su Turkijos ir Vokietijos bendraamžiais dalijantis, mokantis ir mokant prabėgo kaip akimirka.

„Jautėmės kaip karališkos šeimos atstovai ir pasaulinio lygio žvaigždės viename”, – taip apie Erasmus+ projekto „Žemė, ugnis, vanduo, oras” priėmimą Seyhan Danisment Gazi Anadolu Lisesi mokykloje sakė jo dalyviai. Tautiniai šokiai, visos mokyklos bendruomenės dėmesys ir pagarba bei žingeidumas mus pažinti – visa tai lydėjo mus nuo pirmos iki paskutinės minutės. Kiekvienam buvo galimybė atrasti save meninėje, sporto ar tiksliųjų mokslų pažinimo srityse. Pirmą kartą išbandyta ebru technika, t.y., piešimas ant vandens. Ši įdomi technika iš Japonijos į Europą atkeliavo būtent Turkijos dėka.  Kita  puiki proga saviraiškai buvo mozaikos dirbtuvėse. Tai –  dar viena meno rūšis, kurios pavyzdžių radome ne vienoje šventykloje. Milenai, Viltei ir Ivanai teko nemažas iššūkis trumpam tapti anglų kalbos mokytojomis. Vaikinai demonstravo vikrumą fizinio lavinimo pamokoje organizuotose futbolo ir tinklinio varžybose. Išvykas keitė kūrybinės dirbtuvės, bendri vakarai ir begalinis noras susirasti kuo daugiau draugų.

Visą projektą vainikavo šeimininkų turkų sugalvota ir iki paskutinės minutės paslaptyje išlaikyta veikla, ne vienam mūsų išspaudusi ašarą ir tarsi apvainikavusi visa tai, ką nuveikėme per savaitę. Tikriausiai retas galime pasidžiaugti turimu asmeniniu medžiu, o ypač ne savame sode ir net ne savoje šalyje. Tokia laimė ir garbė teko kiekvienam dalyviui. Paskutinę dieną kiekvienas sodinome savo alyvmedį. Šis medis pasirinktas neatsitiktinai – tarp daugybės magiškų prasmių jis simbolizuoja draugystę, susitaikymą ir šviesą. Ant kiekvieno medelio buvo prikabinta kortelė su vieno iš svečių ir jį globojusio vietinio projekto dalyvio vardais. Ši ceremonija vainikavo projekto mobilumo veiklas, dar kartą jautriai akcentuodama bičiulystės ir bendrystės prasmę – dabar visus jungia ne tik prisiminimai apie drauge išgyventas akimirkas, tačiau ir bendras sodas, apdovanosiantis savo derliumi ateityje.

Tirpdami kultūrinių skirtumų ledukai transformavosi į bendrystę ir bičiulystę. „Norėčiau turkų draugiškumą parsivežti į Lietuvą”, – sakė Arnas. Grįžome su viltimi, kad lagaminuose atsirado vietos ne tik lauktuvėms, bet ir prisiminimams apie turkų vaišingumą, dosnumą, o taip pat ir suvokimui, kad skirtingos kultūros gali vienyti ir praturtinti vienos kitas.

Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Ši informacija atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.

Rovena Kvaraciejūtė, projekto koordinatorė

Daiva Dumbliauskienė, vokiečių-anglų kalbų mokytoja

#Erasmus