Emocinga užsienio kalbų savaitė

Kaip pasakyti anglų, vokiečių, rusų, prancūzų ar japonų kalba „linksmas“, „laimingas“, „liūdnas“? Kadangi šie metai paskelbti emocinės gerovės metais, užsienio kalbų savaitės metu daugiau dėmesio skyrėme emocijų atpažinimui ir įvardijimui įvairiomis kalbomis. Kasdieną ,,matavome“ mokinių ir mokytojų emocinę temperatūrą. Malonu, kad savaitės pabaigoje susumavus rezultatus paaiškėjo, kad vyraujanti emocija buvo „laimingas“.

Kiekvieną dieną buvo organizuojamos užsienietiškos judriosios pertraukos, skiriamos vis kitai kalbai. Antradienį anglų kalbos mokytojos su mokiniais siūlė spręsti „emociukų“ kryžiažodžius, pasitikrinti žinias apie anglakalbes šalis bei iliustruoti sparnuotus angliškus posakius, trečiadienį visi norintys gilinosi į vokiečių kalbos subtilybes, ketvirtadienį vaikai bandė įvardinti emocijas rusiškai ir domėjosi populiariausiomis Rusijoje sporto šakomis, o penktadienį buvusių tarptautinių projektų dalyviai pakvietė visus pažaisti žaidimus, kuriuos  išmoko dalyvaudami mainų programose. Visuose koncentruose vyko protų mūšiai. Labai džiaugiamės, kad mūsų buvę mokiniai mielai padeda mums organizuoti renginius. Šį kartą gimnazistės Goda, Daniela ir Kotryna septintų ir aštuntų klasių mokinius pakvietė pažaisti Kahoot žaidimą, kurį jos pačios ir parengė. Nors teko atsakyti net į 80 klausimų, visus lydėjo puikios emocijos.

Laikydamiesi kasmetės tradicijos skaitėme pasaką įvairiomis kalbomis. Šįkart  pasirinkome pasaką „Pagrandukas”, mat pagrindinis jos veikėjas labai primena „emociuką“. Pasaką skaitėme aštuoniomis kalbomis : lietuvių, anglų, vokiečių, rusų, japonų, prancūzų, baltarusių ir turkų. Kiekvieną dieną užsienio kalbos mokytojos kvietė ir į atviras pamokas. Aštuntokai dalyvavo integruotoje vokiečių kalbos ir geografijos pamokoje, kurioje lankėsi Goethe instituto koordinatorė Margarita Repečkienė. Šeštokai dalyvavo rusų ir vokiečių kalbos bei anglų kalbos ir geografijos pamokose.

Pradinukai taip pat nenuobodžiavo. Užsienio kalbų savaitės įkarštyje mokiniai susipažino su savo emocijomis, kurias jau moka pasakyti angliškai, sprendė kryžiažodžius bei piešė savo jausmus atspindinčius  „emociukus“, taip pat smagiai leido laiką šokdami pagal visiems gerai pažįstamas angliškas daineles. Kiekvieną dieną vaikai vertino savo išgyventas emocijas ir pasiekimus pasirinkdami atitinkamus veidukus.

Tikimės, kad pozityvi nuotaika pasibaigus savaitei neišblės, bet džiugins ir kitas savaites bei mėnesius. Kiekvienam juk svarbu pajausti laimę, sėkmę ir džiaugsmą, būti įvertintam ir pastebėtam.

 

Užsienio kalbų metodinio būrelio pirmininkė Rovena Kvaraciejūtė