Iniciatyva „Šok į tėvų klumpes“

Druskininkų „Atgimimo“ mokyklos bendruomenė dalyvavo respublikinėje iniciatyvoje „Šok į tėvų klumpes“. Šios ugdymo karjerai iniciatyvos tikslas – suteikti progą mokiniams artimiau susipažinti su tėvų ir artimųjų darbovietėmis bei jose esančiomis profesijomis, plėtoti savo karjeros kompetencijas, sudaryti sąlygas tėvams įsitraukti į ugdymo procesą. Gyvas realios aplinkos patyrimas arba kitaip – profesinis veiklinimas – labai svarbus veiksnys renkantis profesiją. Tokių išvykų metu mokiniai gali įvertinti, kiek siekiama profesija realiai atitinka turimus lūkesčius, norus ir svajones.

Birželio 7d. mūsų mokyklos mokiniai su auklėtojais ir dalykų mokytojais lankėsi įvairiose tėvelių darbovietėse bei Druskininkų miesto įstaigose, įmonėse ar organizacijose ir susipažino su įvairiomis profesijomis, jų darbo specifika bei darbo sąlygomis.

5b, 9 ir 10 klasių mokiniai lankėsi Druskininkų miesto savivaldybėje. Savivaldybės mero pavaduotojas L. Urmanavičius supažindino  su Druskininkų savivaldybės valdymu bei pokyčiais nuo 2000 metų. Mokiniai domėjosi, kokių asmeninių savybių reikia politikui, kiek valandų trunka  vicemero darbo diena, kokių profesijų žmonės dirba savivaldybėje. Visi mokiniai dalyvavo vicemero organizuotoje viktorinoje ir už teisingai atsakytus klausimus gavo prizų. Susitikime dalyvavo Švietimo skyriaus vedėja D. Braun bei vyriausiosios specialistės L. Gražulienė bei J. Naruckienė. Po šio susitikimo mokiniai turėjo unikalią galimybę susipažinti su atskirų savivaldybės skyrių specialistų darbu. Mokiniai apsilankė švietimo, architektūros, ūkio, socialinių paslaugų skyrius.

6b klasės mokiniai lankėsi Jaunimo užimtumo centre. JUC direktorė Aušra Nedzinskienė bei Gerda Zubavičienė papasakojo apie darbą su jaunimu. Bet pirmiausia mokiniams reikėjo patiems sudėlioti gan ilgą ir painų šio darbo apibrėžimą. Susiskirstę grupėmis, šeštokai galvojo, koks turėtų būti darbuotojas, ką turėtų išmanyti. Kiekviena grupė pristatė savo darbą, vadovė Aušra pasisakymus papildė ir taip išsiaiškinome.  Taigi svarbios šios profesinio veikimo kompetencijos: socialinė – padėti kitiems, dalykinė – žinios studijuojant socialinius, pedagogikos mokslus, žinios, įgytos per praktiką, metodinė – įgūdžiai. Dabar JUC dirba 9 žmonės, kolektyvas darnus, draugiškas. Darbas įdomus, nes dirbama su įvairaus amžiaus ir skirtingais jaunuoliais,  kūrybingas, dinamiškas. Darbo su jaunimu trūkumai (ne visiems):  mažas atlyginimas, darbas ir savaitgaliais, darbo laikas iki 20 val., o dažnai ir neribotas, nes stengiamasi prisitaikyti prie užsiėmimų dalyvių poreikių. Taip pat mokiniai žaidė įvairius žaidimus, kurie skatina dirbti komandoje, ugdo draugiškumą, mokėjimą išklausyti ir suprasti kitą. Šeštokams patiko Aušros ir Gerdos pasakojimas apie darbą su jaunimu, jų darbštumas ir meilė tam, ką daro.

8b klasės mokiniai lankėsi neseniai atidarytame amatų centre ,,Menų kalvė“. ,,Menų kalvėje“ yra didelė parodų salė bei 10 dirbtuvių. Aplankėme odos dirbimo, juvelyrikos, tapybos ant šilko, keramikos, audimo, rėmų gamybos, tapybos akvarele bei floristikos studijas.  Taip pat apžiūrėjome tapybos darbų parodą. Daug kas susidomėjo šiomis veiklomis ir neabejoja, jog kai kurie atrado savo ateities profesiją.

Visi turime kūno kultūros pamokas, todėl puikiai matome kūno kultūros mokytojo darbą. O ką daro treneriai?  Ar jų veikla panaši į mokytojo? Į šiuos ir kitus klausimus 5c klasės mokiniai  atsakymus surado, apsilankę „Aqua Gym“ treniruoklių salėje. Mokinius pasitiko klasės draugo Adomo mama Sandra, kuri kartu su treneriu Ramūnu leido iš arčiau „pasimatuoti“ šią profesiją. Penktokai sužinojo, kad ji jau nuo mažens domėjosi sportu bei norėjo pagelbėti kitiems teisingai sportuoti, o būdama aštuntoje klasėje jau tiksliai žinojo, kokią profesiją rinksis ateityje. Ko gi reikia norint tapti treneriu? Ogi puikiai išmanyti žmogaus kūną (t.y. mokytis biologijos), taisyklingai kalbėti (koks gi treneris, jeigu jo kalboje pilna žargonizmų?!), ne ką mažiau svarbios ir užsienio kalbos (nes vis daugiau sporto salėse apsilanko užsieniečių) ir, be abejonės, kūno kultūros pamokos – t.y. būsimas treneris turi būti puikus sportininkas. Norint įgyti šią profesiją reikia studijuoti Lietuvos Sveikatos mokslų universitete. Studijos trunka ketverius metus. Beje, norint tapti instruktoriumi užtenka lankyti kursus, tačiau tokiu atveju šis specialistas jokiu būdu negali savęs vadinti treneriu. Ar įmanoma išgyventi iš trenerio atlyginimo? Na, jis nėra didelis, tačiau ir čia galioja taisyklė: Tobulėk ir tavo atlyginimas kils, nes tu tapsi paklausiu darbuotoju. Penktokų dar laukė tikros varžybos su prizais: išbandė jėgas irklavime, dviračio mynime bei kamuolio kilnojime. Pasirodo, tai nėra taip paprasta kaip atrodo iš šalies. Vėliau turėjo šiek tiek laisvo laiko ir galėjo išmėginti įvairius treniruoklius. Čia taipogi padėjo treneriai: aiškino, kaip taisyklingai atlikti pratimus bei kokią naudą tai teikia kūnui. Kas žino, galbūt ir 5c klasės tarpe auga treneris? Ateitis parodys!

5a klasė apsilankė Druskininkų PK. Vyresnioji tyrėja (bendruomenės  pareigūnė) Edita Urbonienė mokiniams pristatė policininko pareigūno profesiją, darbo ypatumus, pasidalino savo darbo patirtimi. Mokiniai susidomėjo policininko profesija, uždavė klausimų, susijusių su policininko darbu, profesijos įgijimu. Pareigūnė taip pat priminė mokiniams saugaus elgesio taisykles gatvėje, prie ežerų, namuose, kaip saugiai važinėti dviračiais, kodėl būtina dėvėti atšvaitus. Penktokai aktyviai dalyvavo linksmoje ir nuotaikingoje saugaus eismo viktorinoje ir laimėjo vertingus prizus.

8a klasė lankėsi GMP, susipažino su paramediko profesija. Malonios darbuotojos supažindino su savo profesijos ypatumais. Vadovė Nijolė papasakojo, kad GMP darbuotojai patiria daug situacijų, kur reikia greitos reakcijos, emocijų valdymo. Šiame darbe daug streso, bet negalima jam pasiduoti, nes medikų rankose žmogaus gyvybė. Aštuntokai turėjo galimybę pasimokyti, kaip padėti sąmonę praradusiam asmeniui, o Mantas netgi vyko kartu su GMP darbuotojais į gautą iškvietimą!

6a klasės mokiniai apsilankė viešbutyje „Europa Royale Druskininkai“. Jiems ekskursiją organizavo klasės draugės Eitvilės mama Reda ir viešbučio portjė bei apsaugos darbuotojas Gintaras. Mokiniai turėjo galimybę apsilankyti viešbučio kambariuose, suprasti, kodėl vieni kambariai kainuoja daugiau, o kiti mažiau. Apsilankė SPA centre, boulinge, restorane, konferencijų centre, kuriame yra daugiafunkcinė salė, o sporto klube išbandė savo jėgas. Mokiniai susipažino su viešbučio rezervavimo sistema, pamatė, jog viešbučio administratoriui yra būtinas komunikabilumas, greita reakcija, sprendžiant įvairias problemas, taip pat būtinas kalbų mokėjimas. Mokiniai susipažino su verslu, viešbučių pasauliu, rinka, reikalingomis profesijomis viešbutyje.

7b klasė lankėsi Druskininkų priešgaisrinėje gelbėjimo tarnyboje ir susipažino su ugniagesio-gelbėtojo profesija. Pamainos vyr. ugniagesys mokiniams papasakojo apie darbo specifiką, kaip tapti ugniagesiu, kokiomis sąlygomis dirba, į kokius dažniausiai iškvietimus tenka vykti ir kaip elgtis atsitikus gaisrui ar kitai nelaimei, kaip auto avarijai arba įlūžus ant ledo žiemą. Mokiniai taip pat galėjo iš arčiau susipažinti su ugniagesių-gelbėtojų vairuojama technika, iš arčiau pamatyti, kaip yra naudojama įvairiose situacijose žmonių gelbėjimui skirta įranga.

8c klasės mokiniai lankėsi K. Dineikos parke ir susipažino su trenerio profesija, apie kurią įdomiai papasakojo sporto klubo „Sportas visiems“ vadovė ir trenerė L. Butkevičienė. Aštuntokai aptarė trenerio profesijos studijų galimybes, sužinojo įdomių faktų, džiugino trenerės Laimos entuziazmas ir meilė tam, ką dirba. Mokiniai taip pat praktiškai išbandė taisyklingo kvėpavimo pratimus.

7a klasės mokiniai lankėsi Všį Vilniaus Žirmūnų darbo rinkos mokymo centro Druskininkų filiale. Čia septintokus maloniai priėmė vyr. specialistė E. Balčiuvienė. Įdomu buvo sužinoti, kad Druskininkų filialas yra daugiafunkcinė įmonė, kur  yra teikiamos šios paslaugos: profesinis mokymas (pirminis ir tęstinis), suaugusių ir bedarbių mokymas, profesinė reabilitacija. Mokiniai susipažinome su įvairiomis profesijomis, taip pat ir patys išbandė masažisto darbą. Vėliau buvo supažindinti su pirmosios pagalbos signalais bei kokių veiksmų imtis, kai žmogui prireikia pagalbos įvairiose situacijose.

7c klasė svečiavosi Druskininkų turizmo ir informacijos centre, kur susipažino su vadybininko profesija. Sužinojo, kaip ilgai veikia šis centras, kuris anksčiau vadintas ‘informacijos’, o dabar pridėtas žodis ‘turizmo’, nes reklamuoja mieste esančius viešbučius, spa centrus ir pan. Vadybininkas Gediminas papasakojo, kas reikalinga šiai profesijai. Svarbiausia bent 3 kalbų mokėjimas ir nuoširdus bendravimas, nesvarbu, kad sezono metu tą pačią informaciją reikia kartoti daug kartų. Mokiniai sužinojo, kad darbas vyksta ir virtualioje erdvėje: įvairiuose socialiniuose tinkluose, info Druskininkai puslapyje. Dauguma pritarė, kad darbas įdomus, nes nuolat kinta ir apima daug sričių. Aišku, toks darbuotojas turi būti ne tik komunikabilus, bet inovatyvus ir naujovėmis besidomintis.

6c klasės mokiniai aplankė VSAT Varėnos pasienio rinktinės Druskininkų pasienio užkardos Raigardo pasienio kontrolės punktą. Šios užkardos vado pavaduotojas Valentinas Landa papasakojo mokiniams pagrindines pasieniečių darbo subtilybes, aprodė Lietuvos valstybės sienos ribas bei leido susipažinti su naujausiomis šiuolaikinėmis technologijomis, kurios padeda atpažinti ir surasti žmones, kurie užsiima nelegaliomis veiklomis. Mokiniai buvo vežami specialiais pasienio autobusiukais, turėjo galimybę iš arti pamatyti pasieniečių gyvenimą ir paklausti juos dominančių klausimų. Visos klasės vardu esame labai dėkingi šiai pasienio užkardai už mums suteiktas nepamirštamas akimirkas.

Dėkojame tėveliams už galimybę „įšokti į Jūsų klumpes“ bei visoms įmonėms, įstaigoms, kurios mielai priėmė mokinius, įdomiai pristatė savo veiklą, parodė technologinius įrenginius, organizavo praktinius darbus, susipažindino  su profesijomis, jų pareigomis, atsakomybe, papasakojo apie karjeros galimybes, parodė, kokiomis sąlygomis dirba darbuotojai.

 

 

„Atgimimo“ mokyklos bendruomenės informacija