Kūrybingas mokytojas – sėkminga pamoka

2019 m. balandžio 15-20 dienomis Druskininkų “Atgimimo” mokyklos vokiečių kalbos mokytoja Daiva Dumbliauskienė ir anglų kalbos mokytoja Aida Balčiūnienė lankėsi Vokietijos sostinėje Berlyne. Mokytojos  dalyvavo tarptautiniuose pedagogų tobulinimosi kursuose, kurių tema – „Kūrybiškumo ir inovacijų integravimas mokymo procese“. Tai Erasmus+ KA1 programos „Bendrojo ugdymo darbuotojų mobilumas mokymosi tikslais” projektas “Kūrybiškumo ir kritinio mąstymo ugdymas naudojant inovatyvius mokymo metodus”.
Kursų tikslas – supažindinti dalyvius su galimybėmis, kaip integruoti kūrybiškumą ir inovatyvius mokymo metodus ugdymo procese, skatinant ir aktyviai praktikuojant kūrybingumą, kaip vieną iš efektyviausių ugdymo metodų. Kursuose dalyvavo pedagogai iš 3 šalių: Ispanijos, Airijos ir Lietuvos. Kursų vadovė Ada Rigacci kilusi iš Italijos, tačiau jau dešimt metų gyvena Vokietijoje, taigi jos vedami kursai ir patirtis suteikė galimybę dar daugiau sužinoti apie šių šalių švietimo sistemas bei ugdymo proceso įvairovę.

Pirmoji diena buvo skirta susipažinti. Visi dalyviai buvo paruošę skaidres bei vaizdo medžiagą apie savo dėstomą dalyką, mokyklą, miestą ir šalį.

Mūsų pristatyme  kitų šalių kolegos išvydo  „Atgimimo“ mokyklos  inovatyvias erdves, taip pat kurorto vietas, kur galima sportuoti ir pramogauti,-  „Snow areną“, K.Dineikos sveikatingumo parką, „Lynų kelią“. Nepamiršome pademonstruoti  tradicinių lietuviškų pateikalų. Koks gi Lietuvos pristatymas be  šaltibarščių, cepelinų,  bulvių plokštainio akcentų!  Kursų dalyviai, išvydę pristatymą, liko sužavėti ir žadėjo būtinai aplankyti Lietuvą ir Druskininkus.

Antrąją dieną dirbome prie įvairių inovatyvių, kūrybiškumą skatinančių platformų. Žaidėme motyvacinius žaidimus: “Creative quizzes with Socrative and Kahoot”, “Coggle”, “Padlet”, “Mind-mapping”. Naudodamiesi  programa “Screencast-o-matic”, kūrėme filmuką, kurį galima naudoti kaip mokomąją medžiagą.

Trečiąją kursų dieną mokėmės vaizduojamojo mąstymo strategijų “Visual thinking strategies”. Senojoje Nacionalinėje Berlyno galerijoje, praktiškai pritaikydami vaizduojamojo mąstymo strategijos metodą, analizavome įžymių menininkų paveikslus. Buvo akcentuojama meno įtaka mokinio kūrybiškumui lavinti.

Ketvirtoji diena buvo skirta bendradarbiavimui, darbo poroje ir grupėje kūrimui, vertinimui bei įsivertinimui. Šiai veiklai puikiai tiko programa “Mentimeter” ir žaidimas „ The Clock“.

Penktąją mokymų dieną, dirbdami grupėje su kitų šalių atstovais, kūrėme kūrybišką ir inovatyvią pamoką. Vėliau  ją pristatėme kitiems kursų dalyviams, kuriems teko įsijausti į mokinių vaidmenį. Mokyti kolegas „mokinius“ – taip pat puiki patirtis ir galimybė į savo darbą pažvelgti iš keleto perspektyvų.

Kursų programa iš tiesų buvo informatyvi, naudinga ir veiksminga. Profesionaliai derėjo teorinės paskaitos su aktyviomis praktinėmis veiklomis. Smagu, kad kolegos ispanai ir airiai patvirtino tai, ką jau žinojome, – kūrybiškumas lavėja prisiliečiant prie konkrečių objektų, tarkim, žvelgiant į meno kūrinį – paveikslą –  ar analizuojant kitas aplinkos detales. Kūrybiškai mokomas vaikas įgauna praktinės patirties, kuri po truputį augs ir brandins jį, kaip visapusišką asmenybę.

Tarptautinė mokytojų auditorija suteikė žinių apie geriausiai veikiančias mokymo metodikas. Kursai suteikė galimybę tobulėti ir asmeninėje, ir profesinėje srityje, naudoti novatoriškus ir į mokinį orientuotus mokymo metodus bei praplėtė galimybių ratą, kaip, naudojantis internetiniais šaltiniais, parengti kūrybišką  šiuolaikinę pamoką.

„Šis projektas finansuojamas remiant Europos komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.“

                                             Aida Balčiūnienė, anglų kalbos mokytoja metodininkė

                                            Daiva Dumbliauskienė, vyr. vokiečių kalbos mokytoja