Paskutinę sausio savaitę penki „Atgimimo” mokyklos mokiniai – Nora Uzdilaitė, Kamilė Kazlauskaitė, Viktorija Karaciejūtė, Steponas Paulėkas ir Tomas Sadauskas – lydimi anglų kalbos mokytojos Rovenos Kvaraciejūtės ir pavaduotojos Loretos Šilanskienės, išsiruošė į Pietų Prancūziją dalyvauti pirmame Erasmus+ tarptautinio projekto „Chance“ (lt. „Šansas“) partnerinių mokyklų susitikime. Pagrindinis projekto tikslas – paskatinti mokinius aktyviau įsitraukti į ugdymo procesą bei patiems ieškoti būdų ir metodų, kuriuos naudojant pamokos taptų įdomesnės. Be mūsų mokyklos projekte dalyvauja Jean Jaures licėjus, Saint Affrique (Prancūzija), Blanchard – Caussat pradinė mokykla, Saint Affrique (Prancūzija) ir Gesamtschule Aspe mokykla, Bad Salzuflen (Vokietija).
Pirmą dieną, kaip ir dera, pradėjome susipažinimo žaidimais, kurie padėjo pralaužti nejaukius pažinties ledus. Labai visus įtraukianti ir įdomi veikla buvo „Šalių stereotipai“, kurios metu kūrėme plakatus, vaizduojančius mūsų nuomonę apie savo draugų šalis. Prancūzai ir vokiečiai mano, kad mes – atvirų ir draugiškų žmonių bei miškų šalis. Nemažai teko padirbėti ir kuriant plakatą „Mano mokykla“. Kiekviena nacionalinė grupė pristatė savo mokyklos struktūrą – pamokų laiką, atostogas, pamokas bei popamokines veiklas. Paaiškėjo, kad Vokietijoje pamokos prasideda 7.45, o ilgiausiai mokosi prancūzai – pamokos jiems baigiasi tik 17.30! Tikriausiai mūsų mokyklinė diena atrodė pati „švelniausia“. Lietuvių grupę taip pat nustebino pietų pertraukos taisyklė prancūzų mokyklose – pavalgę visi privalo eiti į mokyklos vidinį kiemą. Kadangi telefonai pamokų ir pertraukų metu saugiai ilsisi spintelėse, mokiniai skatinami pajudėti ir pabūti gryname ore. Išimtis daroma tik esant ypač nepalankioms oro sąlygoms – lengvas lietutis tikrai ne kliūtis.
Kamilei ir Norai teko reporterių vaidmuo. Nora mokyklos radijo programai turėjo pristatyti mūsų šalį, miestą ir mokyklą. Kamilė iš kitų dalyvių ėmė interviu tema „Ką daryti, kad išvengtume nuobodulio per pamokas“ ir gautus siūlymus taip pat pristatė radijo programoje. Ne vienas paminėjo technologijas, žaidybinius elementus, komandinį darbą.
Džiaugiamės, kad buvome pagerbti kvietimu į miestelio savivaldybę, kurioje pristatėme savo mokyklą, Druskininkus, Lietuvą ir sužinojome apie Averon regioną. Buvo malonu girdėti, kad valdžios atstovai labai vertina tarptautinį bendradarbiavimą ir įžvelgia jo teikiamą pridėtinę vertę mokinių ugdymui.
Antroji projekto diena buvo labai mobili – ryte mišriomis grupėmis dalyvavome veikloje „Miesto iššūkis“, kurios metu ne tik galėjome susipažinti su miesto įdomybėmis, bet teko pakalbinti ir miesto gyventojus bei rasti išskirtinių objektų. Po pietų mokyklos sporto salėje buvo organizuotos lėkščiasvydžio (ang. Ultimate frisbee) varžybos. Mūsų merginoms taip patiko ši Lietuvoje mažai paplitusi sporto šaka, kad jos norėtų ja praturtinti savo kūno kultūros pamokas.
Trečios dienos rytą lankėmės pradinėje mokykloje, kurioje mūsų jaunieji partneriai pasiūlė dalyvauti jų pamokose. Sužinojome, kad Prancūzijoje daug mažakomplekčių mokyklų, kai toje pačioje klasėje mokosi įvairaus amžiaus mokiniai, mat pagal jų sistemą pradinė mokykla negali būti toliau nei 1 valanda kelio nuo namų. Įdomu buvo stebėti kūno kultūros pamokas, kurias vedė mokytojas dalykininkas, o klasės mokytojas buvo tik padėjėjas.
Paskutinė mainų diena prabėgo su lengva liūdesio gaidele, nes susitikimo laikas priartėjo prie pabaigos. Ryte kiekvienas rašė laišką apie tai, kokį save mato po metų, projekto pabaigoje, kokį pasižadėjimą sau duotų ir kaip jį galėtų padėti įgyvendinti Erasmus+ programa. Visų laiškai buvo sudėti į „Laiko kapsulę“ ir užkasti mokyklos sodelyje. Po metų jie bus iškasti ir matysime, kaip sekėsi įgyvendinti savo užmojus. Vakare drauge su miestelio bendruomene dalyvavome bingo žaidime, kuris organizuojamas kelis kartus per metus. Į miesto salę susirenka labai gausus miesto gyventojų būrys, kuriuos vienija tikslas ne tik laimėti smulkių prizų, bet ir prisidėti prie savo vaikų gerovės, mat visos surinktos lėšos skiriamos mokyklos veikloms – išvykoms ir šventėms -organizuoti.
Baigėsi tik pirmasis projekto etapas. Kiekvienas dalyvis išsivežė naujų, unikalių patirčių.
„Išmokau labiau pasitikėti savimi, nebijoti klysti ir daugiau bendrauti su kitais, ypač kitų šalių bendraamžiais.“ (Tomas ir Steponas)
„Išmokau drąsiau kalbėti prieš auditoriją ir stengtis susikalbėti net esant kalbos barjerui.“ (Kamilė ir Viktorija)
„Šiame projekte aš patyriau tiek emocijų, nuotykių bei atradimų, kad, rodos, niekada negalėčiau sutalpinti į vieną savaitę. Supratau, kad visgi mokykla gali būti įdomi ir šauni. Išmokau būti savarankiškesnė, užmegzti pokalbį pirma ir labiau save mylėti.“ (Nora).
“Šis projektas finansuojamas remiant Europos Komisijai, „Erasmus+“ programos lėšomis, kurią Lietuvoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Šis kūrinys atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Komisija negali būti laikoma atsakinga už bet kokį jame pateikiamos informacijos naudojimą.”
Anglų kalbos mokytoja ir projekto koordinatorė Rovena Kvaraciejūtė
Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Loreta Šilanskienė